Aktualności

Nabór na wolne stanowisko urzędnicze - Starszy Referent

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Wolsztynie ogłasza nabór na wolne urzędnicze stanowisko pracy.

1.  Nazwa stanowiska pracy:
Starszy referent w Dziale Ewidencji i Świadczeń. Wolne urzędnicze stanowisko pracy w wymiarze pełnego etatu.

2.    Wymagania niezbędne:
-    obywatelstwo polskie,
-    pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-    osoba nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-    nieposzlakowana opinia,
-    kwalifikacje zawodowe: wykształcenie wyższe lub średnie,
-    co najmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe, w tym min. 1 rok na stanowisku administracyjnym,
-    obsługa komputera: w tym w zakresie MS Office.

3.    Wymagania dodatkowe:
-    kierunek studiów: mile widziana administracja,
-    doświadczenie zawodowe: odbyty lub w toku staż lub zatrudnienie w publicznych służbach zatrudnienia,
-    mile widziana znajomość programu SYRIUSZ, SIDAS, Płatnik
-    obsługa urządzeń biurowych,
-    znajomość ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia,
-    znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
-    predyspozycje osobowościowe: komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, akceptacja zmian.

4.    Wymagane dokumenty i oświadczenia:
-    CV i list motywacyjny,
-    kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
-    kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie,
-    oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
-    oświadczenie o korzystaniu w pełni z praw publicznych,
-    oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
-    oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo skarbowe,
 -    oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego.

Dobrowolne podanie innych danych niż wynikające z przepisów prawa traktowane jest jako wyrażenie zgody na ich przetwarzanie poprzez wyraźne działanie potwierdzające.

5.    Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-    zapewnienie rzetelnego, terminowego i zgodnego z prawem prowadzenia postępowania administracyjnego w sprawach należących do właściwości działu i zgodnych z jego kompetencjami,
-    profesjonalna obsługa (osobista, telefoniczna, mailowa, elektroniczna) klientów urzędu,
-    przygotowywanie właściwych i zgodnych z prawem decyzji administracyjnych zawierających uzasadnienie faktyczne i prawne zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego oraz ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
-    przestrzeganie terminów wynikających z kodeksu postępowania administracyjnego,
-    obsługa bezrobotnych i poszukujących pracy,
-    przygotowanie projektów decyzji administracyjnych, wydawanie decyzji, w tym wynikających z prowadzonego postępowania z ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, ewidencjonowanie wydanych decyzji
-    przyjmowanie zaświadczeń i informacji dot. zmian sytuacji bezrobotnego,
-    wydawanie zaświadczeń,
-    gromadzenie, przechowywanie i aktualizowanie dokumentów bezrobotnego,
-    prowadzenie postępowania w związku ze złożonym odwołaniem od decyzji w tym analiza dokumentów pod kątem uchylenia decyzji własnej,
-    przekazywanie akt do organu II instancji,
-    prowadzenie rejestru odwołań od decyzji,
-    zapoznanie pracowników urzędu z orzeczeniami organu ii instancji zawierającymi znaczące zmiany interpretacji przepisów prawnych,
-    weryfikacja zgodności przyjętych informacji w innych bazach danych m.in. aplikacji centralnej, ZUS, CEIDG, KRS, KRUS,
-    wprowadzanie i aktualizacja danych w bazie komputerowej,
-    prowadzenie spraw dotyczących ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego bezrobotnych w systemie SYRIUSZ i płatnik, w szczególności:
a)    dokumentów zgłoszeniowych do ubezpieczeń (ZUS ZUA),
b)    dokumentów zgłoszeniowych do ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZZA),
c)    wyrejestrowanie z ubezpieczeń (ZUS ZWUA),
d)    zgłoszenie danych o członkach rodziny dla celów ubezpieczenia zdrowotnego (ZUS ZCNA),
-    zgłoszeń zmiany danych identyfikacyjnych osób ubezpieczonych (ZUS ZIUA),
-    deklaracji rozliczeniowej,
-    weryfikacja dokumentów KOA (wniosek o uporządkowanie okresów podlegania ubezpieczeniom bezpośrednio na koncie ubezpieczonego),
-    współdziałanie z innymi instytucjami w sprawach dotyczących osób zarejestrowanych,
-    współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie wymiany informacji,
-    zastępowanie innych pracowników,
-    wykonywanie innych zadań wynikających z zakresu działania urzędu, powierzonych w uzasadnionych przypadkach przez przełożonego,
-    przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej i przepisów o ochronie danych osobowych.

6.    Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
-    godziny pracy Urzędu 7.00 - 15.00,
-    praca przy obsłudze monitora ekranowego powyżej 4 godzin,
-    kontakt z klientem,
-    praca administracyjno-biurowa, siedząca,
-    praca w siedzibie Urzędu w Wolsztynie,
-    budynek Urzędu dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych,
-    wynagrodzenie: zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 30 maja 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych oraz Regulaminu Wynagradzania pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Wolsztynie.

7.    Termin składania dokumentów:
dokumenty należy składać w wersji papierowej w terminie do dnia 24.10.2025 r - liczy się data wpływu dokumentów do Urzędu.

8.    Miejsce składania dokumentów:
Powiatowy Urząd Pracy w Wolsztynie
ul. 5 Stycznia 5a
64-200 Wolsztyn.
Z dopiskiem: „Oferta pracy - Starszy referent”

9.    Inne informacje:
Kandydaci zakwalifikowani zostaną powiadomieni o terminie rozmowy wstępnej. Dokumenty aplikacyjne osób, które w procesie rekrutacji zostały umieszczone w protokole, będą przechowywane przez okres 7 miesięcy. Po 3 miesiącach od dnia rozstrzygnięcia naboru dokumenty mogą być odbierane. Po okresie 7 miesięcy zostaną zniszczone. Dokumenty aplikacyjne pozostałych osób można odbierać przez okres 2 miesięcy od dnia rozstrzygnięcia naboru, po tym okresie zostaną zniszczone.

 

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 68 347-12-95

 

                                                                                                                   DYREKTOR
                                                                                                        Powiatowego Urzędu Pracy w Wolsztynie
                                                                                                          Sylwia Tomiak - Rozynek

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 10 października 2025 10:09
Dokument wprowadzony do BIP przez: Wioleta Waszkowiak
Ilość wyświetleń: 2
10 października 2025 10:09 (Wioleta Waszkowiak) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
10 października 2025 10:09 (Wioleta Waszkowiak) - Dodanie załącznika [kwestionariusz_osobowy_dla_osoby_ubiegajacej_sie_o_zatrudnienie.pdf] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)
10 października 2025 10:09 (Wioleta Waszkowiak) - Dodanie załącznika [informator_dla_kandydatow_do_pracy.pdf] do dokumentu. (Dokument nieopublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany